Implantaten vrij leggen

Author:
digna1974
Posted:
vr, 09/24/2021 - 22:39
Hallo.de implantaten worden eind januari
Vrij gelegd.is dat een zware ingreep.
Of valt dat mee.
Moet nog 2 keer behandeld worden.
Afdruk en implantaten vrij leggen.
En nog 2 laatste tanden laten trekken
Ze hebben nog laten staan.dat zijn peilers voor de noodprothese.
En dan moeten nog de molaren op de implantaten en de vaste prothese.
MVGR DIGNA
digna1974

Ben vandaag geweest. De 5 implantaten zitten allemaal goed vast.
Het vrijleggen van de 2 implantaten is me enorm meegevallen.
Eind volgende week worden de laatste 2 getrokken. En ook passen en meetwerk.ben met een paar weken klaar
di, 01/11/2022 - 00:06 Permalink
digna1974

In me onderkaak heb ik alleen nog me tanden die zijn nog goed.daar laat ik een flexibele prothese voor maken .heb 10 jaar een frameprothese gehad .vond dat niet prettig zitten. De tandarts waar ik nu zit werkt met Duitse tandtechnieker en Duitse constructies waaronder een telescoop prothese. Maar dat zie ik niet zitten omdat kronen bij mij nooit lang blijven zitten omdat ik een slecht gebit heb.wel laat ik als me onderkaak slecht wordt en ook dat eruit moet ook daar implantaten plaatsen met zelfde systeem als in de bovenkaak
zo, 03/06/2022 - 18:07 Permalink
Tandarts_Richa…

Ik adviseer een Frame prothese omdat dan de kauwkrachten die inwerken op de frame overgebracht worden naar de tanden waar die krachten horen. Een flexibel gedeeltelijk prothese rust meer op de kaak. De kaak kan geen druk verdragen, dat horen de tanden op te vangen, waardoor de kaak sneller slinkt. En bot heb je nodig om een implantaat in te zetten. Gewoon goed verzorgen dan kan het je leven lang mee. Implantaten worden pas vergoed uit de basis verzekering als je kaak na jaren, Ellende???, geslonken is. maar je kunt het natuurlijk zelf betalen...schrik niet v d kosten. Mijn kronen zitten al 48 jaar in mijn mond.!!!! Goed gemaakt/onderhouden.!!!! Moeten v mij tot mijn dood meegaan.
zo, 03/06/2022 - 22:10 Permalink
digna1974

Als antwoord op door Tandarts_Richa…

in overleg met deze tandarts besloten om voor de onderkaak een telescoop prothese te laten maken,
ik heb 10 jaar een frame prothese gehad, daar kon ik niet mee overweg, had nog nooit eerder van een telescoop prothese gehoord.
heb nog 7 stuks in de onderkaak die worden dan beslepen en k ronen opgezet en daar past de prothese dan op.
en dat wordt dan ook een kleine prothese net zo klein als ik nu heb in de bovenkaak.
di, 03/08/2022 - 14:17 Permalink
Tandarts_Richa…

Wow u bent rijk.... Ook een telescoop prothese is een uitneembare voorziening waar u aan moet wennen , net als een frame prothese. Als de hoektanden er nog zijn en daar telescoop kronen op gemaakt worden is het meestal voldoende. Waarom de elementen 32-42 ook nog bekroond. Zijn meestal niet nodig voor de houvast. Kunnen vaak net zo goed verwijderd worden. Tenzij u ze voor esthetische redenen bekroont. Niet voor de houvast. Maar er zijn meerdere wegen die naar Rome leiden.
di, 03/08/2022 - 23:21 Permalink
digna1974

Als antwoord op door Tandarts_Richa…

is idd me eigen keuze kwa aantal kronen klopt.met minder kon het ook.
Krijg ook nog best veel vergoed uit de tandarts verzekering dat scheelt enorm.
Ik vind het belangrijk dat het gebit nu goed opgeknapt wordt. Dat ik er geen last meer van heb.en dat de prothese goed vast zitten en er goed mee kan eten.
Ja zal idd wennen worden. Heb 10jaar een frameprothese gehad.en was daar nooit zo blij mee. Vandaar nu de keuze voor een telescoop prothese.
wo, 03/09/2022 - 03:23 Permalink
digna1974

hoi na lang nadenken, heb ik toch besloten om voor een gewone frame prothese te gaan, de reden dat ik niet voor een telescoopprothese ga, is
dat ik dan kronen moet laten plaatsen, en ik heb in het verleden kronen en bruggen gehad, maar heb die allemaal uiteindelijk moeten laten verwijderen ivm ontstekingen.vandaar dat ik daar maar van afzie. ik heb onder nog 7 tanden en die zijn nog goed, als die uiteindelijk ook eruit moeten, dan laat ik sowieso ook implantaten in de onderkaak plaatsen, dat wil ik wel nog laten doen want dat bevalt me prima , heb tenslotte nu ook implantaten in de bovenkaak.kan alles weer goed eten, en het ziet er netjes uit. ik laat in de frame prothese een zachte binnenlaag maken, omdat ik gevoelig tandvlees heb, heb eerder een frame gehad en vond het toen niet prettig zitten, verwacht met zo,n zachte laag dat het beter zal gaan zitten.
za, 03/19/2022 - 22:07 Permalink
digna1974

ik heb al een afspraak gemaakt ervoor over 2 weken en hoef maar een keer of 3 ervoor te komen.ik laat nog weten hoe de frameprothese me bevalt, ja is altijd ff wennen, de prothese in de bovenkaak kan ik dag en nacht inhouden nu, heb in begin flink moeten wennen, langzamerhand ging het steeds beter, en nu benik helemaal gewend eraan.
za, 03/19/2022 - 22:10 Permalink
Tandarts_Richa…

sorry maar houd de boven prothese niet dag en nacht in. S'nachts als je slaapt altijd uit doen!!!! Maar waarom. Door de druk van de prothese slinkt uw kaak. Dus als u s'nachts rust geef dan uw kaak ook de rust. Uw kaak heeft u nodig voor de houvast van uw prothese. Doordat u nog ondertanden heeft slinkt de kaak nog harder,!!!'S'nachts uitlaten!!!. Dat zal nu even wennen zijn maar over een paar jaar hoop ik dat u mij dankbaar zult zijn voor deze strenge tip. Doorzetten met het dragen vd frame prothese. Als het goed gemaakt is zult u niet veel last hebben. s;nachts ook uitlaten.
zo, 03/20/2022 - 18:31 Permalink