Schade aan retentiespalk

Author:
S Merks
Posted:
do, 07/29/2021 - 09:28
Goedemorgen allemaal,

Aangezien de orthodontist met vakantie is, plaats ik mijn probleem hier.

Gister voelde ik opeens een scherp randje aan mijn retentiespalk aan de linkerzijde (op de foto). Volgens mij is er een klein stukje kapot aan het uiteinde van de draad. Hij zit nog wel vast (volgens mij). Kan het kwaad om hier mee te wachten totdat de orthodontist weer terug is van vakantie (over 2 weken)? Ik ben al bijna 10 jaar van de beugel af overigens.

Alvast bedankt voor uw reactie.
Attach
Tandarts_Richa…

Lijkt mij geen probleem in dit geval. Lijkt erop dat verbinding met de hoektand weg is. Zo snel verwacht ik niet dat het zal schuiven, als dat uberhaupt zal gebeuren. U bent inmiddels 10 jr verder. Je hebt zelfs kans dat de orthodontist het zo laat. Wacht zijn advies af. Maar .... bij twijfel kan je altijd de vervangende orthodontist laten beoordelen.
do, 07/29/2021 - 11:39 Permalink
S Merks

Als antwoord op door Tandarts_Richa…

Bedankt voor uw reactie! Een aantal jaar geleden heeft de orthodontist inderdaad al een deel van de draad ‘verwijderd’ bij de hoektand (op de foto rechts). Als ik u goed begrijp, lijkt het er dus op dat de linker kant nu ook niet meer verbonden is. Ik zal voor de zekerheid een afspraak maken bij de orthodontist, wanneer ze weer terug zijn van vakantie.
do, 07/29/2021 - 14:38 Permalink