Oog prikt

Author:
kluun1985
Posted:
di, 07/27/2021 - 03:32
Hoi allemaal!

Ik heb sinds een aantal maanden dat mijn rechter oog even prikt als ik over het tandvlees boven een rechter bovenkies poets. Dit heb ik overigens niet altijd.

Zojuist prikte ik per ongeluk hard in het tandvlees met een tandenstoker, direct weer een seconde ook die steek in mijn oog. De steek die ik voel in mijn oog is erger dan de prik in het tandvlees. Dat laatste voelde ik nauwelijks.

Ik ben vanochtend nog bij de tandarts geweest, en er is tandsteen verwijderd en gepolijst. In april had ik controle en zijn pockets en al gemeten, en toen was alles in orde.

Mijn tandarts heeft dus niets raars waargenomen. En die arme ik vergeet dit telkens te zeggen, omdat ik er niet altijd last van heb. Maar ik ben inmiddels bang dat ik hiervan blind kan worden. Dat gevoel in mijn oog was net best heftig.

Iemand enig idee, wat dit is?
Tandarts_Richa…

Heb inmiddels een Kaakchirurg gesproken. Heb zelf dit in 39 jaar nog niet meegemaakt. Hij kan dit zo natuurlijk moeilijk beoordelen, maar denkt dat het misschien verstandig is , om het een en ander uit te sluiten, een neuroloog te raadplegen. Een verwijzing via uw huisarts. Mogelijk is hier sprake v e Trigeminus Neuralgie dat getriggerd wordt door uw poets beweging. Maar pin mij hier niet op. http://www.pijn.nl/locatie-van-pijnsymptomen/hoofd/trigeminus-neuralgie…
do, 07/29/2021 - 11:46 Permalink
kluun1985

Als antwoord op door Tandarts_Richa…

Echt? Ik heb dit al eerder meegemaakt, er zat toen een stukje voedsel vast tussen mijn boven achterkiezen. Ik kreeg het niet weg, maar het was ontstoken dus ik bleef poetsen en stokeren. Als ik daar dan stokerde ging er een felle pijnscheut naar mijn oog. Mondhygiënist heeft het schoongemaakt, en er zat idd wat vast. Maar het ontstoken tandvlees zorgde toen dus bij aanraking voor die pijnscheut. Ik vermoed dat dit ook het geval aan mijn rechterkant was. Het lijkt nu over.

Dank voor je reactie.
za, 07/31/2021 - 23:39 Permalink