Paradontitis en cosmetisch voorkomen

Author:
Karinx
Posted:
vr, 03/05/2021 - 21:25
Om een lang verhaal kort te maken: Ik heb paradontitis. Nu is na het schoonmaken in drie gedeeltes de ontsteking van 75% naar 5 % gegaan. Helaas heb ik nu terugtrekkend tandvlees en zwarte driehoeken tussen de tanden. Ook is er een voortand naar voren verschoven. Kan ik hier iets aan laten doen? Ik begrijp dat ik nog moet wachten, tot de volgende behandeling geweest is. Maar zou het daarna mogelijk zijn om de diadeem tussen de tanden op te vullen? En later ook de grotere driehoek?
Lieneke

Er zijn diverse methodes om het gebit te verfraaien. Bijvoorbeeld facings of een operatie. Ook acceptatie is een methode. Door ingrepen uit te voeren wordt namelijk helaas vaak de mondhygiene moeilijker om uit te voeren. Zelf ben ik ook coach en leer mensen anders tegen zichzelf aan te kijken. Wat is er wel mooi? Ga je aandacht schenken aan wat je stoort of leg je wat je van jezelf mooi vindt onder een vergrootglas? En is het echt lelijk of kan je er op een andere manier naar kijken? Kan je ook trots zijn op wat je bereikt hebt?

do, 03/18/2021 - 11:16 Permalink
Karinx

Als antwoord op door Lieneke

Ik durf nu al niet meer te lachen en schaam me voor mijn gebit. Het maakt me echt onzeker en ik heb overleg gehad met de tandarts, dat ik liever de tanden laat trekken dan dat ik van die lange tanden krijg. Nu valt het nog mee, maar het zal erger worden. Hij zei, dat het idd niet mogelijk is om de gaten dicht te maken met composiet, ivm het schoonhouden. Misschien dat een andere tandarts dat wel doet? Ik heb ernstige rrp, zegt hij en dat zei de paradontoloog ook. Ik ben echt bang dat ik straks niet meer de deur uit durf. Ik heb niet veel om trots op te zijn.

do, 03/18/2021 - 11:40 Permalink