Parodontitis kiezen trekken

Author:
Almeerse174
Posted:
wo, 04/03/2019 - 18:52
Was vanmorgen bij mondhygieniste.
Gebitsreiniging bovenkaak onder verdoving en tevens pocketsondering.
Linksboven ernstige pockets score 9.
Ze wilde met verdoving daar reinigen.
Alleen t sonderen voelde ik al en ging goed bloeden.
Heb dus daar gezegd die drie kiezen geen diepte reiniging.
Erg bang voor bloed en pijn daar.
De rest van de bovenkaak gereinigd met verdoving..dat ging goed.
Heb geen zin in stressvolle en pijnlijke parodontitis mondhygiëne reiniging.
Besloten deze kiezen eruit te laten trekken.
Deel frame prothese of zo..morgen bespreken tandarts.
Wat een hel is parodontitis.
Ik elimineer het gelijk.
Liever kunstgebit en geen pijn en bloed meer !
Tips voor verdoving trekken kiezen bij ontsteking diep?
vV

Als antwoord op door Almeerse174

of dat echt beter is, is zo zonder beeld, foto's ed lastig te bepalen. Hangt van meerdere factoren af. Kan op de korte termijn beter lijken, maar kan op lange termijn voor andere problemen (en kosten) zorgen.
Soms is het idd een goede keuze, maar zeker niet altijd.
Wanneer de motivatie ontbreekt (wat het geval lijkt) is het wellicht een idee om het traject van een prothese door te nemen met behandelaar. Parodontitis zorgt in de regel voor forse retentieproblemen voor een kunstgebit. je krijgt er dus andere problemen wellicht voor terug.
(een persoon met een kunstbeen loopt ook geen marathon meer , een enkele zeldzame uitzondering daargelaten)
do, 04/04/2019 - 09:55 Permalink
Lieneke

Als antwoord op door vV

U heeft het fraai verwoord 'al dat gepeuter' . Bekijk eens wat u echt wil. Op het moment dat u eigenlijk uw tanden wilt behouden en geen losse voorziening wilt....dan is het raadzaam om de manier waarop u tegen de behandeling aankijkt te veranderen. Of wilt u deze gedachtes en gevoelens houden? Aan u de keuze...gedachtes en gevoelens die u niet helpen, gooit u simpelweg de prullenbak in en zet u er positieve gedachtes/gevoelens voor terug. Bijvoorbeeld dat het lekker fris wordt, u tanden lekker glad aanvoelen, dat u breeduit kunt lachen, goed voor uzelf zorgt enz enz. Verzin maar wat u wilt. Denk tijdens de behandeling aan de meest fantastische plek waar u zou willen zijn met de meest mooie geluiden, mooie kleuren, fijnste gedachtes, fijnste gevoel, lekkerste geuren, prettigste gezelschap...enz .
Zo bereikt u wat u echt wil bereiken zonder dat er gedachtes en gevoelens u belemmeren.
ma, 04/08/2019 - 08:48 Permalink
Almeerse174

Als antwoord op door Lieneke

U heeft het fraai verwoord 'al dat gepeuter' . Bekijk eens wat u echt wil. Op het moment dat u eigenlijk uw tanden wilt behouden en geen losse voorziening wilt....dan is het raadzaam om de manier waarop u tegen de behandeling aankijkt te veranderen. Of wilt u deze gedachtes en gevoelens houden? Aan u de keuze...gedachtes en gevoelens die u niet helpen, gooit u simpelweg de prullenbak in en zet u er positieve gedachtes/gevoelens voor terug. Bijvoorbeeld dat het lekker fris wordt, u tanden lekker glad aanvoelen, dat u breeduit kunt lachen, goed voor uzelf zorgt enz enz. Verzin maar wat u wilt. Denk tijdens de behandeling aan de meest fantastische plek waar u zou willen zijn met de meest mooie geluiden, mooie kleuren, fijnste gedachtes, fijnste gevoel, lekkerste geuren, prettigste gezelschap...enz .
Zo bereikt u wat u echt wil bereiken zonder dat er gedachtes en gevoelens u belemmeren.

Ja ik ga het wel doen...maar idd...gedachten verzetten...leuk.is anders...en mn verdoving was niet voldoende vorige keer...je wil.niks voelen !
ma, 04/08/2019 - 14:30 Permalink
Lieneke

Als antwoord op door Karinx

Wat zou er gebeuren als je het niet behandeld? Ook dan wordt het minder fraai. Overigens zie ik bij mijn patienten zelden dat de esthetiek na behandeling verslechterd. Een netjes verzorgd gebit ziet er meestal mooier uit, ook met terug getrokken halzen, dan een niet-behandeld gebit. Maar dat is ook maar een mening...

do, 03/18/2021 - 10:13 Permalink
Karinx

Als antwoord op door Lieneke

Uiteraard mag iedereen een mening hebben. Maar ik vind omhooggetrokken tandvlees en lange tanden echt niet fraai. Ik ben daar echt angstig voor. Zelf heb ik paradontitis en dit afschrikbarende beeld kan heel goed werkelijkheid worden. Dan kan met een epitese de wortels worden bedekt, maar dan kijk je elke avond in de spiegel tegen zo’n monster aan. Ik ben onder behandeling bij een paradontoloog en de situatie is enorm verbeterd, zeggen ze. Daar ben ik blij om. Zelf merk ik alleen maar dat mijn tanden los gaan zitten en dat mijn tandvlees zich terug trekt. Dus ik heb zeker wel angst voor de toekomst.

wo, 03/24/2021 - 23:56 Permalink