verminderd gevoel na kaak operatie+strak gevoel terhoogte van litteken

Author:
JustTessa09
Posted:
ma, 01/28/2019 - 20:10
Hoi mede forum leden,
Ik ben Tessa en ben 16 jaar ik heb 17 december 2018 een kaak operatie gehad. De operatie was zowel aan mijn boven en onderkaak maar daar bij heb ik ook een kin lift gehad. (ik weet niet of kin lift de echte benaming is) maar mijn kin is dus ook verschoven. (naar voren / omhoog ligt er aan hoe je het wilt noemen) oh ja en er zijn 3 verstandskiezen weggehaald de 4e was niet te zien in de scan.
Ik herken me heel erg in de genoemde klachten. Ik heb last van een tinteling in mijn boven lip dit was eerst ook stijf en het voelde als of mijn lip niet bewoog. sommige mensen zeiden een lip met te veel botox... omdat het niet mee bewoog. gelukkig is dat "botox'' gevoel nu weg. het gevoel is weg gegaan ongeveer 6 weken na de operatie ongeveer halverwege week 5.
MAAR nu ik boven minder klachten heb. begin ik onder meer klachten te krijgen. een tinteling in me lip maar verder niet echt heel doof. want als ik er op duw of een kneepje geef voel ik dat wel. En het voelt als of er een strakke band om / onder me lip zit. Dit gevoel zit ter hoogte van het litteken aan de binnen kant. Verdere klachten zijn dat ik sommige bewegingen met mijn onderlip niet kan maken. bewegingen zoals een kus mondje, een pruil lipje, lippen over elkaar bewegen zoals na het lippen stiften gaat ook niet.
Herkent iemand dit? Oh ja en voor mijn gevoel gaat de uitspraak van sommige klanken ook niet zo goed. met als gevolg dat ik soms onduidelijk spreek. (lekker handig op dit moment moet over 3 dagen een presentatie doen op school GEEN UITSTEL mogelijk zei mijn mentor...)

Alvast bedankt
Nikki de Graaf

Hoi Tessa, voor jou inmiddels aan de late kant maar ja dit is herkenbaar! Ik schreef een boek met daarin alle tips en trucs om een kaakoperatie te overleven.

Net als jullie ben ik kaakoperatie patiënt en zat ik vooraf boordevol vragen en spanning voor wat leek de meest enge beslissing ooit! Aan de ziekenhuisfolder had ik helemaal niets, ik wilde graag recepten zien, een handige lijst met wat mee moest naar het ziekenhuis, een eetschema zodat ik niet te sterk zou gaan vermageren en een ervaringsverhaal lezen zodat ik wist wat mij te wachten zou staan.

Na 2 kaakoperaties, een kin-correctie en twee beugels waaronder een hyrax weet ik nu echt hoe het is om dit traject te ondergaan. 22 februari deel ik mijn verhaal en tips en trucs over bovenstaande in mijn eerste boek "Lachen is het beste medicijn".

Als toekomstige kaakoperatiepatiënt ben jij natuurlijk meer dan welkom bij de boeklancering. Daar kan jij ook een gesigneerd exemplaar van het boek bemachtigen.

Via https://www.facebook.com/events/330902494195363/ kan jij je aanmelden. Mocht jij er niet bij kunnen zien, via mijn website, https://IkBenNikki.nl zijn een groot deel van de verhalen te lezen en kan jij het boek ook bestellen. Na 22 februari 2019 is deze ook te koop bij www.bol.com
Attach
zo, 02/10/2019 - 19:24 Permalink