Wat moet ik nu? Ik heb geen geld.

Author:
Rottebekkie
Posted:
do, 03/01/2012 - 00:00
Goedenavond mensen,
Ik ben 17 jaar en wordt over een paar maanden 18.
Ik heb hele grote diepe zwarte gaten in mijn beide bovenste hoektanden en ook zwarte plekken op mijn achterste kiezen en al mijn bovenste voortanden, de tanden in mijn onderste gebit zijn trouwens redelijk, daar heb ik geen pijn aan. Nu zitten 2 van mijn tanden los geloof ik, ik kan ze gewoon heen en weer wiebelen. Ook kan ik heel veel dingen niet meer eten door de pijn aan mijn tanden en kiezen als ik eet. Een hoop problemen dus.
Ik denk dat ze het nog wel kunnen herstellen en anders kunnen ze altijd nog een prothese plaatsen maar de vraag is, waar moet ik dit in hemels naam van betalen?
Ik heb geen zin om zodra ik 18 ben flink in de schulden te zitten en mijn ouders willen/kunnen dit niet betalen. Nu heb ik alleen een basisverzekering bij menzis dus wat nu?
Ik kan de kosten zelf niet betalen als ik 18 ben en mijn ouders zullen het niet betalen waardoor de rekening blijft staan tot mijn 18de en het dus mijn probleem is.
Moet ik nu rond blijven lopen met de pijn en wachten tot het allemaal vanzelf uitvalt en de rest van mijn leven alleen pap en vla eten? kan dit vergoed worden?
Ik weet niet wat ik hier mee moet. :o
Workie

Goedenavond mensen,
Ik ben 17 jaar en wordt over een paar maanden 18.
Ik heb hele grote diepe zwarte gaten in mijn beide bovenste hoektanden en ook zwarte plekken op mijn achterste kiezen en al mijn bovenste voortanden, de tanden in mijn onderste gebit zijn trouwens redelijk, daar heb ik geen pijn aan. Nu zitten 2 van mijn tanden los geloof ik, ik kan ze gewoon heen en weer wiebelen. Ook kan ik heel veel dingen niet meer eten door de pijn aan mijn tanden en kiezen als ik eet. Een hoop problemen dus.
Ik denk dat ze het nog wel kunnen herstellen en anders kunnen ze altijd nog een prothese plaatsen maar de vraag is, waar moet ik dit in hemels naam van betalen?
Ik heb geen zin om zodra ik 18 ben flink in de schulden te zitten en mijn ouders willen/kunnen dit niet betalen. Nu heb ik alleen een basisverzekering bij menzis dus wat nu?
Ik kan de kosten zelf niet betalen als ik 18 ben en mijn ouders zullen het niet betalen waardoor de rekening blijft staan tot mijn 18de en het dus mijn probleem is.
Moet ik nu rond blijven lopen met de pijn en wachten tot het allemaal vanzelf uitvalt en de rest van mijn leven alleen pap en vla eten? kan dit vergoed worden?
Ik weet niet wat ik hier mee moet. :o
Gewoon de tandarts opbellen voor een afspraak. Dan laat je hem eens wat foto's maken, En aan de hand wat die in je mond aantreft en op de foto's ziet maakt hij een behandelplan en begroting, ook kan die je op weg helpen en advies geven wat er vergoed word binnen je basis verzekering en wat niet. En dan moet jezelf knopen gaan doorhakken.

En om te beginnen moet je van de pijnklachten afkomen en daarna verder kijken. je zult hiervoor dus echt naar de tandarts moeten. Schaam je niet want je bent niet de enige en zo'n man of vrouw is heel wat gewend, en zal je echt wel willen helpen om alles weer goed te krijgen in je mond. Wacht dus niet te lang want de pijn gaat echt niet minder worden alleen maar meer. Ik geloof dat na je 18 je meer zelf zal moeten betalen
do, 03/01/2012 - 00:13 Permalink
Rottebekkie

Goedenavond mensen,
Ik ben 17 jaar en wordt over een paar maanden 18.
Ik heb hele grote diepe zwarte gaten in mijn beide bovenste hoektanden en ook zwarte plekken op mijn achterste kiezen en al mijn bovenste voortanden, de tanden in mijn onderste gebit zijn trouwens redelijk, daar heb ik geen pijn aan. Nu zitten 2 van mijn tanden los geloof ik, ik kan ze gewoon heen en weer wiebelen. Ook kan ik heel veel dingen niet meer eten door de pijn aan mijn tanden en kiezen als ik eet. Een hoop problemen dus.
Ik denk dat ze het nog wel kunnen herstellen en anders kunnen ze altijd nog een prothese plaatsen maar de vraag is, waar moet ik dit in hemels naam van betalen?
Ik heb geen zin om zodra ik 18 ben flink in de schulden te zitten en mijn ouders willen/kunnen dit niet betalen. Nu heb ik alleen een basisverzekering bij menzis dus wat nu?
Ik kan de kosten zelf niet betalen als ik 18 ben en mijn ouders zullen het niet betalen waardoor de rekening blijft staan tot mijn 18de en het dus mijn probleem is.
Moet ik nu rond blijven lopen met de pijn en wachten tot het allemaal vanzelf uitvalt en de rest van mijn leven alleen pap en vla eten? kan dit vergoed worden?
Ik weet niet wat ik hier mee moet. :o
Gewoon de tandarts opbellen voor een afspraak. Dan laat je hem eens wat foto's maken, En aan de hand wat die in je mond aantreft en op de foto's ziet maakt hij een behandelplan en begroting, ook kan die je op weg helpen en advies geven wat er vergoed word binnen je basis verzekering en wat niet. En dan moet jezelf knopen gaan doorhakken.

En om te beginnen moet je van de pijnklachten afkomen en daarna verder kijken. je zult hiervoor dus echt naar de tandarts moeten. Schaam je niet want je bent niet de enige en zo'n man of vrouw is heel wat gewend, en zal je echt wel willen helpen om alles weer goed te krijgen in je mond. Wacht dus niet te lang want de pijn gaat echt niet minder worden alleen maar meer. Ik geloof dat na je 18 je meer zelf zal moeten betalen


Het is niet dat ik me schaam, het is gewoon dat heel veel niet betaald zal worden door mijn verzekering. En dat moet ik dus zelf betalen dan, als studerende 17 jarige zonder baan en dus zonder geld. En dan heb ik dus een probleem want ik kan het niet betalen en mijn ouders vertikken het.
Kun je je ouders niet verplichten voor die kosten op te draaien? Of dat het vergoed wordt?
do, 03/01/2012 - 00:47 Permalink
Miriam1978

Ik vind dit zo opmerkelijk, lees al voor de zoveelste keer over een < 18 jarige met een slecht onderhouden gebit. Naar de tandarts gaan met je kinderen hoort m.i. bij de opvoeding, net zoals je kinderen voeden of kleden. Bovendien is de tandzorg van kinderen gratis! Klaarblijkelijk zijn er legio ouders die hun verantwoordelijkheid niet nemen en hun kinderen opschepen met pijn en later hoge kosten.
Ga naar de tandarts en laat een berekening maken van de kosten. Een prioritering van de behandelingen, zodat niet alle kosten in één keer komen. Wellicht valt de schade mee.
Succes!
do, 03/01/2012 - 07:28 Permalink
vV

Het is niet dat ik me schaam, het is gewoon dat heel veel niet betaald zal worden door mijn verzekering.
gewoon onderhoud t/m wortelkanaalbehandelingen aan toe valt tot 18 gewoon onder de basisverzekering. Menzis is ook geen lastige en vergoed ongeacht tarief tandarts meen ik gewoon 100% zoals het ook hoort, dus ga nu niet wachten tot het te laat is (oftewel je 18 bent..) maar gewoon actie. Nu kan het nog...
do, 03/01/2012 - 12:52 Permalink
Daneche

Goedenavond mensen,
Ik ben 17 jaar en wordt over een paar maanden 18.
Ik heb hele grote diepe zwarte gaten in mijn beide bovenste hoektanden en ook zwarte plekken op mijn achterste kiezen en al mijn bovenste voortanden, de tanden in mijn onderste gebit zijn trouwens redelijk, daar heb ik geen pijn aan. Nu zitten 2 van mijn tanden los geloof ik, ik kan ze gewoon heen en weer wiebelen. Ook kan ik heel veel dingen niet meer eten door de pijn aan mijn tanden en kiezen als ik eet. Een hoop problemen dus.
Ik denk dat ze het nog wel kunnen herstellen en anders kunnen ze altijd nog een prothese plaatsen maar de vraag is, waar moet ik dit in hemels naam van betalen?
Ik heb geen zin om zodra ik 18 ben flink in de schulden te zitten en mijn ouders willen/kunnen dit niet betalen. Nu heb ik alleen een basisverzekering bij menzis dus wat nu?
Ik kan de kosten zelf niet betalen als ik 18 ben en mijn ouders zullen het niet betalen waardoor de rekening blijft staan tot mijn 18de en het dus mijn probleem is.
Moet ik nu rond blijven lopen met de pijn en wachten tot het allemaal vanzelf uitvalt en de rest van mijn leven alleen pap en vla eten? kan dit vergoed worden?
Ik weet niet wat ik hier mee moet. :o


Hallo,

als ik jou was zou ik gewoon naar de tandarts gaan.
Mijn kinderen en ik zijn ook bij de menzis en hebben een basisverzekering.
Ik ben ook nog vanwege schulden bij het CVZ.
maar ik laat mijn kinderen wel naar de tandarts gaan.
Zelf heb ik 2 dochters van 15 en 17 jaar,
ze gaan gewoon regelmatig naar de tandarts, en ik heb nooit onverwachtse kosten gehad.
Hou me er niet aan vast,
maar volgens mij zijn jou ouders verplicht jou tot je 21e financieel te onderhouden.
Zelf was ik 12 jaar niet meer naar de tandarts geweest,
maar mijn kinderen wel. Dat vond ik een must.
Jammer dat jou ouders het geen must vinden!

Vanwege mijn schulden durfde ik het nooit,
maar heb toch 6 wk geleden de stoute schoenen aangetrokken,
en heb een fijne tandarts, die me heel graag wilde helpen.
Dit is overigens een andere tandarts dan die van mijn kinderen,
daar zij de tandarts uit onze vorige woonplaats nog hebben.

Mijn tanden waren niet meer te redden,
ik had paradontitus, en inmiddels was ik in de loop van de jaren bijna al mn kiezen kwijt.
Na vele tandartsbezoeken, heb ik nu sinds gisteren een boven en onderprothese,
en ik ben blij dat ik het gedaan heb.

Ga alsjeblieft naar de tandarts, ik heb ook geen geld,
maar nooit onverwachte kosten bij mijn dochters onder de 18 jr gehad,
en ook ik ben bij menzis, met een schuld dus bij het CVZ.
Nu staat mijn hele gezin, inclusief ik bij de nieuwe tandarts ingeschreven,
en maak je geen zorgen over onverwachte kosten, enz.
Ik ben een volwassene, en heb wel een rekening gekregen,
maar ik heb nog nooit hoeven bijbetalen voor de tandarts controles en behandelingen van mijn minderjarige kinderen.
Doe het gewoon!

Liefs
do, 03/08/2012 - 09:54 Permalink
Daneche

Okay bedankt ik ga het toch proberen, ik hoop dat alles toch vergoed wordt en ik dus geen te betalen rekeningen heb zodra ik 18 ben.. Niet alle ouders vinden de gezondheid van hun kind belangrijk helaas.
Ik heb nu alleen een basisverzekering bij de menzis.


Ik heb even gezocht op onderhoudsplicht,
en ik kwam uit op een site, waarvan de update vorige week was,
dus ik neem aan dat het nog geldt.
http://www.kennisring.nl/smartsite.dws?id=58142
Lees dat maar even door, misschien gaat dat ook voor jou op.

Hier staat o.a. letterlijk:

Moeten ouders altijd betalen voor hun minderjarige of meerderjarige kinderen?

Ouders zijn verplicht om financieel voor hun kinderen te zorgen tot ze 21 jaar zijn. De ouders moeten betalen voor de opvoeding, de hobby's en de studie van hun kinderen. Dit heet onderhoudsplicht.
De onderhoudsplicht geldt ook voor ouders die zijn gescheiden, uit de ouderlijke macht zijn ontzet en voor adoptie-ouders.

Voor kinderen onder de 18 jaar betalen de ouders voor de verzorging en opvoeding van hun kinderen. Is het kind 18 jaar of ouder dan moeten de ouders betalen voor levensonderhoud en studiekosten. Ook als een kind een eigen inkomen heeft, blijven de ouders onderhoudsplichtig tot het kind 21 is. In de praktijk betekent dit dat ouders soms een aanvullende toelage moeten geven aan hun kind omdat het anders niet rond kan komen. Het is ook logisch dat ouders noodzakelijke grote uitgaven van hun kinderen voor hun rekening nemen.
Een uitzondering op deze regel wordt gemaakt voor kinderen die trouwen of een geregistreerd partnerschap aangaan voor hun 21e. Dan wordt de partner in de eerste plaats onderhoudsplichtig, de onderhoudsplicht van de ouders houdt in dat geval op.

Het is moeilijk te zeggen wat ouders wel en niet moeten betalen. Een kind van 18 jaar dat een dure particuliere opleiding wil gaan volgen, krijgt het geld niet altijd zonder meer van zijn ouders. Het kind kan in zo'n geval wel naar de rechter gaan en het onderhoudsgeld eisen. De rechter bekijkt of de wensen van het kind redelijk zijn.

Voor schulden van kinderen van 18 jaar of ouder zijn de ouders niet aansprakelijk.


Liefs en veel succes van een moeder
do, 03/08/2012 - 10:41 Permalink