Weer ontsteking na Apexresectie?

Author:
jitsketje
Posted:
zo, 02/05/2012 - 12:44
Drie maanden geleden heb ik een apexresectie gehad bij de kaakchirurg.
Nadat ik paar maanden daarvoor een wortelkanaalbehandeling aan die kies gehad gehad.
Ik had daarna een wortelpunt ontsteking en ben daar echt doodziek van geweest en verging van de pijn.
Nu doet deze ROT kies weer pijn.
Het is nog maar lichtjes maar zo begon het de vorige keer ook.
Hij zit wat losser en komt wat omhoog.
Het is echt nog maar lichte pijn en zou normaal niet naar de tandarts gaan maar ja het is wel een kies met geschiedenis inmiddels.
Sowieso ga ik vandaag niet maar zou eventueel morgen kunnen bellen.
Enkel ben ik zoooo bang weer naar die rotchirurg te moeten dat ik liever even wil afwachten.
Nou wat ik eigenlijk gewoon wou weten is kan dit weer gaan ontsteken? Of is dit misschien gewoon eventjes een beetje pijn? Wat gaan ze dan nu doen als het echt weer ontstoken is? Hoe kan zo'n kies weer gaan ontsteken na zo'n behandeling? Mijn afweer is wel erg slecht en ik ben vaak ziek maar pffff....ik word hier wel gek van hoor!
Ik heb al een paar weken dat die kies gaat kloppen na bijv. inspanning maar daarna hield dan ook wel weer op.
Nu doet die licht pijn en vooral als ik bijv. op die kies tik/kauw.
Het is mijn eerste of tweede kies vanaf mijn tanden gezien rechtsonder en ik heb geen kroon.
jitsketje

Vanmiddag naar de tandarts omdat ik vanmorgen om 6uur wakker werd van de pijn.
Nu is het weer een stuk minder maar goed het blijft lastig.
Ik vind het super eng want ben echt bang voor wat er eventueel komen gaat.

Kan iemand mij vertellen hoe dat zit?
Als er echt weer een ontsteking zit na een apexresectie.
ma, 02/06/2012 - 13:05 Permalink
jitsketje

De tandarts heeft uiteindelijk niets gedaan.
Alleen 2sec. gekeken en vantevoren zei hij ook al wel dat ik toch doorgestuurd zou worden naar de kaakchirurg.
Hij heeft wel voor mij gebeld en kan morgen al terecht.
Ga nu naar een kliniek en de vorige keer in het ziekenhuis maar dat was erg slecht bevallen.
Deze tandarts had ook voorkeur voor deze kliniek dus daar ga ik nu heen.
Morgen zal vooral onderzoek zijn en daarna wordt afspraak gepland voor wat er dan ook gebeuren moet.
Heb van de tandarts nog wel een antibiotica kuur meegekregen voor het geval het echt niet meer te houden was.
ma, 02/06/2012 - 20:25 Permalink
jitsketje

Vanmorgen bij de kaakchirurg geweest.
Een nieuwe in een kliniek...ze vroeg ook wie mijn chirurg de eerste keer was geweest en noemde hem al een botte lul, haha.
Die mening delen we in elk geval.
Die botte lul heeft ook zijn werk nog eens niet gedaan. Ze zei letterlijk; Heeft die wel iets gedaan?
Blijkbaar heeft die wel stuk wortelpunt weggehaald maar niet dichtgemaakt en dat had dus wel gemoeten.
Rotzak!
Nu zit ik dus weer met een actieve ontsteking.
Heb eerst antibiotica gekregen om de ontsteking weg te laten gaan en dan kan ik beter verdoofd worden.
De vorige keer gebeurde de ingreep met actieve ontsteking en ik ging door de grond van de pijn.
Ik kan deze week al maar omdat ik het weekend het hele weekend weg moet hebben we hem nu op maandag gezet. Hopelijk doet de antiobiotica en de pijnstilling zijn werk zodat ik het weekend nog beetje doorkom.
Daarna mag ik maandag weer onder het mes.
Brrrr, zie er erg tegenop maar heb wel vertrouwen in deze vrouw. Ze is heel erg lief en geeft me een goed gevoel.
Mindere bijkomstigheid dat ze op de foto zag dat al mijn verstandskiezen er op termijn ook uit moeten.
Ik heb 5!!! verstandskiezen en ze hebben niet genoeg ruimte omdat mijn kaak te klein is. Deze zullen dus alle 5 verwijderd moeten worden.
Nog iets om enorm tegenop te zien maar nu eerst maar focussen op maandag de 2de apexresectie.

Weet iemand of de antibiotica echt in zo verre helpt dat over een paar dagen het niet meer echt pijn doet?
di, 02/07/2012 - 17:52 Permalink
TomONeill

Toen ik van tandarts verwisselde werd het bij mij ook heel anders. Iedere tandarts/andere vorm heeft wel zijn eigen stijl in iemands mond zeg maar (zo zag ik eens een tandenbleek filmpje waar een persoon bij verschillende langs ging. Bij de ene kon ie zo zitten, bij de andere werd eerst een controle gedaan en konden de tanden max tot x klasse wit, bij nog een ander werden er dingen over "dode" tanden uitgelegd en de max klasse enz).
Bij mij moesten al mijn vullingen er uit omdat er volgens hem troep onder zat. Die troep kon later tot een ontsteking uitkomen, dus ze moesten worden vervangen.
Hij vond ook dat de oude tandarts niet goed z'n werk had gedaan. Een lul noemde hij hem nou nog net niet.
(Wel een groot verschil was dat ik nu ineens verdoving kreeg .. :p Helaas ben ik de 2e keer daar erg misselijk van geworden voor een paar dagen)

Al je verstandskiezen? Allemaal? Zo dat wordt een klus. In ieder geval sterkte!

Er zijn meerdere soorten antibiotica. Je moet even goed kijken welk soort je hebt. Ik heb eens een antibiotica gehad (niet voor mond problemen hoor), waar ik ontzettend ziek van werd.
Weet helaas niet meer welk type dat was (die rare namen ook).
di, 02/07/2012 - 23:10 Permalink
jitsketje

Ja, dit is een andere kaakchirurg.
Over mijn tandarts ben ik gelukkig super tevreden.

Ben op dit moment inderdaad echt niet lekker.
Veel last van mijn darmen, waarschijnlijk door de antibiotica.
Ik heb trouwens Amoxicicline, is volgens mij een breedspectrum antibiotica.
Hopelijk slaat het snel aan want die pijn is echt verschrikkelijk..echt zooo vervelend pijn in je mond.
Het is ook onwijs dik geworden en dat in 1 dag tijd.
Maandagmiddag bij de tandarts was er van buiten niets te zien..gister ochtend bij de kaakchirug was het al dikker geworden en inmiddels is het echt heel erg dik.
Je zou bijna hopen dat er een gaatje in komt, kan de troep naar buiten en dan dus vast ook minder pijn.

Ja, wat ik begreep alle verstandskiezen.
In mijn geval dus alle 5!!
Welke idioot dat weer verzonnen heeft dat ik 5 verstandskiezen moet hebben.
Bij mij zijn ze ook nog lang niet door.
Boven is nog niets door en onder zijn ze aan beide kanten bezig met doorkomen.
Dus het heeft nog geen grote haast denk ik.
wo, 02/08/2012 - 11:25 Permalink
TomONeill

He vlinderJ,

Al een tijd niet meer op het forum ingelogd en zie nu dat je de volgende dag een reactie weer had geplaatst.
We zijn nu een tijdje verder en ik ben wel benieuwd hoe het nu met je gaat.

Ik had een andere antibiotica, kreeg ook vooral misselijkheid als klacht, gevoel van overgeven.
Pijn in je mond is inderdaad vervelend :(
Momenteel heb ik ook last van 2 van mijn kiezen (door zure (energie) drank en daarna niets eten). Loop ik nu al een tijd mee, maar het is onregelmatig. Nu is de maat vol en donderdag maar naar de tandarts. Hoop dat er een oplossing voor is..
Ja, zou een opluchting zijn als het er uit was.

5, ongelooflijk. Ben benieuwd of ze er ondertussen allemaal uit zijn.
Als ze niet door zijn lijkt het me erg pijnlijk. Hoe was het als je al geweest bent?
ma, 04/23/2012 - 16:28 Permalink