'Dracula' hoektanden

Author:
Maya2
Posted:
wo, 11/30/2011 - 12:42
Goededag!

Ik stoor me al lang aan mijn bovenste hoektanden die wat over mijn voortanden heen staan (zie foto) en mijn bovenste voortanden staan ook wat naar achteren. Als kind ben ik nog wel eens Dracula genoemd vanwege die tanden :roll: Op de foto's lijkt het wel mee te vallen, maar van een afstandje zie je duidelijker de voortanden naar achteren staan en de hoektanden eroverheen.

Ik zou er graag iets aan willen laten doen, het liefst een 'snelle oplossing' (draag liever niet jarenlang een beugel). Ik heb in principe een gezond gebit: geen enkele vulling bijv., wel een beetje knarsschade aan de onderkant van m'n voortanden (tegenwoordig knars ik gelukkig niet meer).

Zou in principe zo'n 'onzichtbare beugel' kunnen? Of een oplossing met behulp van composiet of iets dergelijks? Tand wegslijpen voor facings staat me tegen, juist omdat ik - afgezien van het esthetische aspect - blij ben met m'n gebit.

Alvast hartelijk dank voor uw antwoord! Met vriendelijke groet,

Maya.
Attach
mecánico para …

Je hebt een Klasse I met klasse II/2 aspecten.........helaas voor je, snelle oplossingen bestaan niet. Overigens is een oplossing in de sfeer met veneers porcelein dan wel composiet juist weer wel geschikt. de correctie komt dan met name uit de verdikking van de middelste snijtanden en correctie van de hoektanden in dikte
wo, 11/30/2011 - 13:02 Permalink
BJN

zo'n 'onzichtbare beugel' kunnen?

Ja hoor dat kan. "gewone" tandkleurige slotjesbeugel is goedkoper. Maar als de prijs bijzaak is dan kan een onzichtbare (linguale of een aligner) prima verbetering brengen.

Afhankelijk van de aanpak en het gewenste eindresultaat duurt dit 6-18 maanden. Operatie en/of kiezen trekken vooraf goed overwegen of dat 'nodig' is!
wo, 11/30/2011 - 14:57 Permalink
Maya2

Hartelijk dank voor de info! Fijn dat ik zo snel meer weet (o.a. hoe m'n draculatanden echt heten :-) ). Ik ga kijken of een beugel misschien wat voor mij is. De prijs is voor mij (tot op zekere hoogte) bijzaak, dus wie weet wordt het dan wel zo'n onzichtbare.

Nogmaals dank en vr. groet,

Maya.
wo, 11/30/2011 - 17:08 Permalink