ontstoken tandvlees

Author:
pvhhello
Posted:
za, 05/08/2010 - 12:58
hallo
ik heb een jaar geleden een beugel gehad en het was geen plezier.
na een paar maanden begon het te ontsteken het werd rood dik en het bloedde
mijn ortho zei dat het gewoon aan het poetsen lag maar zijn assistente dacht daar anders over, zij zei dat het een duidelijke vorm is van allergie. na een jaar mocht de beugel er eindelijk uit en ze had ook echt gelijk het slinkte heel erg die dagen erna maar toen kreeg ik een week daarna mijn plaatje door dat plaatje begint het weer te ontsteken. en ik ben laatst naar de tandarts geweest die contact op zou nemen met de ortho omdat ik zei dat het een allergie was want elke keer als ik dat plaatje een paar dagen vergat slinkte het weer oftwel gewoon allergie maar mijn orthodontist gelooft nog steeds dat het aan het poetsen ligt (ik heb zelfs mondwater en een elektrische tandenborstel en poets 2 x 2 minuten per dag) wat moet ik nou want ik moet binnekort weer terug vanwege een gaatje tussen me voortanden (daarvoor was de beugel ook uiteindelijk om me 2 voortanden uit elkaar te halen omdat ik daartussen niet kon poetsen en er een gaatje ontstond en die wil hij nu weghalen maar ligt het nou echt aan mijn plaatje?
eennieuwgebit

Wat vervelend voor je! Ik heb je post gelezen maar het is me nog niet helemaal duidelijk waarvoor je allergisch zou zijn? Je beugel (slotjes?), plaatje? Is het een reactie op metaal of juist plastic?

Vervelend ook dat de tandarts en de assistente het ene zeggen en de orthodontist het andere. Kan je vragen aan je tandarts of hij iets kan opschrijven en dat meenemen naar de orthodontist?

Succes
za, 05/08/2010 - 13:34 Permalink
pvhhello