tarief C90

Author:
sterredag
Posted:
do, 09/24/2009 - 16:31
Aangezien deze code niet staat in het overzicht tarieven heb ik hier een vraagje over.

Ik ging naar een nieuwe tandarts, ik vind tandartsen heel eng en dat had ik aangegeven, we zouden dus stap voor stap gaan werken.

De eerste afspraak zou een afspraak betreffen omtrent het uitleggen van tandenpoetsen. Onverwacht bleek ik een foutje gemaakt te hebben, en daar kwam ik pas op de dag zelf achter, ik kon de andere afspraak niet verzetten. Dus belde de tandarts afspraak af.

Toen bleek dit ineens een dubbele afspraak te zijn, namelijk ook voor het tandsteen verwijderen. Ik schrok ik zei nog dit kan niet, ik zou alleen tandenpoets instructie krijgen, niet tandsteen verwijderen, voor tandsteen verwijderen wil ik daar wel van op de hoogte zijn heb daar slechte ervaringen mee. Ze wouden niet toegeven, ik vroeg nog of ik terug gebeld kon worden door degene met wie ik de afspraak had gemaakt, heb hierna nogmaals hierover contact gehad die persoon was er telkens niet en terugbellen gebeurde ook niet.

Nu krijg ik dus de rekening, tenminste een herinnering, die heb ik maar om verhoging te voorkomen betaald, maar hier stonden de codes niet op, die heb ik dus opgevraagd een kopie van de originele rekening, die heb ik nu binnen en daar staat dus op:

C90 niet nagekomen afspraak 60 euro!!! ik vind dat behoorlijk veel. Eigenlijk voor een afspraak die alleen zou gaan om instructie tandenpoetsen.... Wat kan en mag ik verwachten en hoe zou dat zijn als ik wel tandsteen verwijderen zou hebben gehad?? En hoe zit dat met dat dubbele afspraak is dat wel terecht??

graag een reactie
sterredag

Hij had gezegd eerst instructie tandenpoetsen, en pas toen ik het afzegde kreeg ik te horen dat het een dubbele afspraak was. met tandsteen verwijderen, dat was niet volgens de afspraak, dit wist ik niet.
vr, 09/25/2009 - 01:15 Permalink
vV

ja extra tijd gerekend, wat mij bij een eerste bezoek ook logisch lijkt. En een eerste afspraak afgezegd, is de gemiddelde zorgverlener ook al niet blij mee. Ik zie het probleem niet, het is niet de schuld van de tandarts dat u niet kon komen toch? waarom zou hij daar dan wel kosten van hebben? in die tijd had hij (waarschijnlijk) bij 2 andere patienten controle kunnen doen, of structurel werk (vulling ) bij een patient. Nu moet er dus opnieuw een dubbele afspraak gepland gaan worden...
ma, 09/28/2009 - 15:10 Permalink
sterredag

ja extra tijd gerekend, wat mij bij een eerste bezoek ook logisch lijkt. En een eerste afspraak afgezegd, is de gemiddelde zorgverlener ook al niet blij mee. Ik zie het probleem niet, het is niet de schuld van de tandarts dat u niet kon komen toch? waarom zou hij daar dan wel kosten van hebben? in die tijd had hij (waarschijnlijk) bij 2 andere patienten controle kunnen doen, of structurel werk (vulling ) bij een patient. Nu moet er dus opnieuw een dubbele afspraak gepland gaan worden...



Huh snap deze reactie niet zo goed, het was geen eerste afspraak, want die had ik al gehad. Het was een afspraak om een tandenpoets instructie te krijgen en pas toen ik het onverhoopt moest afzeggen (een ouderavond van je kind kan je namelijk niet verplaatsen) toen kreeg ik pas te horen dat het een dubbele afspraak was.

Ik zeg niet dat er geen kosten in rekening gebracht mogen worden, maar ik vind het nogal veel voor een afspraak tandenpoetsinstructie, dat ineens wat anders bleek te zijn, wat niet was afgesproken, terwijl ik tijdens de eerste afspraak juist zo had aangegeven dat ik vertrouwen nodig heb en duidelijkheid.
ma, 09/28/2009 - 15:38 Permalink
vV

De eerste afspraak zou een afspraak betreffen omtrent het uitleggen van tandenpoetsen.
u zegt het zelf hoor...

Misschien dan iets meer duidelijkheid in het verhaal brengen.

Ik zou het wel netjes vinden wanneer men bij maken van de afspraak ook even verteld hoe lang die afspraak is. Staat bij mij overigens op het kaartje erbij.
ma, 09/28/2009 - 15:41 Permalink
sterredag

Ja ach uit de rest van het bericht, de zin ervoor dacht ik wel dat te herleiden viel dat ik afspraken maakte me die tandarts en dat het een nieuwe tandarts betrof, met een plan van aanpak, die eerste afspraak refereert dus naar de eerste afspraak in die plan van aanpak. Niet naar de eerste afspraak in het algemeen.
het lijkt me zowiezo vreemd om echt op je allereerste afspraak gelijk aan de slag te gaan met dingen voordat hij uberhaupt je mond gezien heeft.

Met de allereerste afspraak ging het eigenlijk ook al mis, ze wouden zelf een intake, en zelf foto's maken etc, daar kan ik me nog wel wat bij voorstellen. Er werd mij verteld dat het maximum bedrag van die afspraak 80 euro zou zijn, het kon wel minder zijn, maar het maximum was 80, Dit moest contact betaald worden.

Toen ik klaar was bleek het bedrag 103 euro een een beetje te zijn geworden, dat was ook al tegen de afspraken in, en er werd mij niet verteld dat er dingen nodig zouden zijn waardoor het bedrag hoger zou worden, en hebben hier totaal niet in overlegd, de afspraak was maximum 80, als je dat niet kan nakomen, dan moet je die afspraken ook niet maken.

Het betrof hier 4 intra orale foto's en 2 x een bitewing foto, dus totaal 6 foto's en dan nog het periodiek preventief onderzoek. Het bedrag zal wel okey zijn, maar vind het wel erg onprettig dat er geen afspraken nagekomen worden en die 2e afspraak (eerste afspraak in plan van aanpak/behandeling) vind ik dus wel erg dubieus.

Maar goed dat kan je dan natuurlijk weer niet aantonen ofzo, dus moet je het maar betalen??? Werkt dat zo???

Ik ga zowiezo niet erug naar die tandarts dat is wel zeker, maar ik wil ook leren van fouten en vraag me dus af of ik hier wel wat aan zou kunnen doen. Niet dat er niks in rekening gebracht mag worden, maar dat dat op die manier zomaar mag gebeuren en wat ik er eventueel aan kan doen.
di, 09/29/2009 - 00:00 Permalink
vV

tja inderdaad afspraak is afspraak. maar anderszijds is er natuurlijk lastig wat aan te doen, een plan kan en mag altijd bijgesteld worden als de situatie daarom vraagt, maar dat kan dan en moet ook in redelijk overleg.
Blijft lastig dit soort dingen.

Hopelijk meer succes bij de volgende tandarts..
di, 09/29/2009 - 08:04 Permalink