brufen en paracetamol

Author:
Joy-joy
Posted:
vr, 07/17/2009 - 20:45
Hoi,

Mag je tijdelijk brufen en paracetamol combineren? En mag dat ook met de paracetamol kauwtabletten van 500 mg? Op de bijsluiter van de laatste staat dat deze paracetamol de werking van andere medicijnen kan beïnvloeden.
En welke pijnstillers zijn bloedverdunnend en welke niet?

Groetjes Joy-joy
Joy-joy

Bedankt voor de antwoorden; vooral die links zijn wel handig.
Volgens de online-apotheker wordt het bloed wel iets dunner door Brufengebruik en is dat niet zo met paracetamol. Deze raadde trouwens drie maal per dag 2 paracetamol aan. Maar ik weet niet of paracetamol wel een ontstekingsremmende werking heeft zoals brufen en hoe belangrijk dit is (ik mag straks weer een verstandskies eruit laten boren,vandaar)
:roll: Wat is verstandig: De voorgeschreven brufen nemen en de tijdelijke en niet zo ernstige gevolgen daarvan maar te accepteren, of paracetamol?
Ik wil nl. ook geen ontstekingen krijgen en daar ben ik kennelijk wel gevoelig voor. Verder vond ik de vorige keer dat de brufen gewoon niet goed genoeg hielp tegen pijn, vandaar mijn vraag of ik er een enkele keer een paracetamol bij kan nemen, voor als het echt even niet gaat. Ik ben er zelf geen voorstander van om veel pijnstillers te gebruiken, dus als het niet nodig is, neem ik ook niet meer.

:roll: Kunnen kauwtabletten paracetamol ook nog invloed op je gebit hebben, omdat je erop kauwt?
za, 07/18/2009 - 13:02 Permalink
vV

sterker nog: bij zeer heftige pijnklachten kan men kortdurend 2 paracetamol samen met een brufen innemen. Of dat kauwtabletten zijn maakt niet zoveel uit, ze worden toch pas in het maag-darmkanaal door het lichaam opgenomen.
za, 07/18/2009 - 13:20 Permalink