Zwelling gezicht na wortelkanaalbehandeling

Author:
Monique_99
Posted:
za, 11/17/2007 - 11:15
Een paar jaar geleden heb ik aan drie kiezen (naast elkaar gelegen) in de bovenkaak wortelkanaalbehandelingen gehad. Daarna bleef er altijd een klein knobbeltje bovenin de kaak achter. Wanneer ik hier op drukte dan voelde ik een drukgevoel in een kies. Dus ik in oktober 2007 naar de tandarts voor controle en toch even een foto laten maken. Nu bleek er nog een klein restverschijnsel van een ontsteking te zitten. Oplossing was om nogmaals in desbetreffende kies de wortelpunten beter uit te vijlen en schoon te maken anders zou ik naar de kaakchirurg moeten om een wortelpunt te laten knippen :-? Zo gezegd, zo gedaan. Ik afgelopen woensdag naar de tandarts. De behandeling kon hij nog niet afmaken en ik moet nog een keer terugkomen.
Nu had ik de 1e dag erna niet zoveel last. Wel wat pijnlijk, maar op zich goed te doen. Gisteren onstond er iets zwelling en vanmorgen kom ik m´n bed uit met een dikke wang, zelfs m´n oog zat half dicht. Gewoonlijk heb ik nooit zoveel last na dergelijke behandelingen. Zijn er bijzonderheden waar ik nu op moet letten? Ik had namelijk niet verwacht dat ik na een aantal dagen de zwelling toe zou nemen, eerder andersom.

Monique
Monique_99

Ik heb zondag de weekendtandarts gebeld en kon langskomen. Hij heeft een foto gemaakt en er zat een ontsteking, maar er was geen behandeling nodig, het zou vanzelf afzakken. Nou, ik heb tot afgelopen nacht 01.00 uur enorme pijn gehad, er konden geen pijnstillers meer tegenop, maar toen viel ik in slaap en werd vanmorgen zonder pijn wakker:D De zwelling is er nog wel, maar dat begint ook al iets te minderen. Het is dus precies zoals de weekendtandarts had gezegd. ´t kan erger worden en dat duurt dan circa 3 dagen, daarna moet het minder worden. Gelukkig is dat bij mij het geval. Ik heb al meerdere wortelkanaalbehandelingen gehad en dat ging altijd goed. Ik heb nu gewoon pech gehad. :smt012
ma, 11/19/2007 - 13:21 Permalink