Narcose Tandarts ervaringen aub

Author:
ron-1
Posted:
ma, 11/21/2005 - 09:15
Willen jullie,diegene,die hier al geweest zijn,mij aub je ervaringen vertellen over Kerkrade of Alphen aan de Rijn.

En dan niet qua kostenplaatje want dat heb ik nu op een rijtje,maar hoe het echt gegaan is en wat je hebt laten doen.....

Ik heb besloten om uitsluitend naar mijn eigen tandarts te gaan voor tandsteen verwijderen en gaatjes vullen/boren.

Zenuwonstekingen e.d.rampen laat ik bij 1 van bovenstaanden uitvoeren.

Ben serieus op zoek naar ervaringen.

Bedankt
joek

Ron, realiseer je wel dat er een wachttijd is in Kerkrade.
Als jij dan met vreselijke pijn zit, kun je eigenlijk niet wachten.
Ik weet dat je een hele slechte ervaring hebt gehad, maar zou het niet aan je ta kunnen liggen?
Ik vertel altijd dat ik moeilijk te verdoven ben (in mijn geval dan). En bij elke ta is het nog gelukt om het pijnloos te laten verlopen.
Behalve eentje dan, maar dat was achteraf een incompetente ta.
Veel sterkte met je keuze.
Groetjes,
Joke
ma, 11/21/2005 - 17:32 Permalink
minique

Er zijn al heel wat ervaringen op dit forum neergezet van mensen die zich in Kerkrade hebben laten behandelen. Er zijn ook al een aantal berichten over de kliniek in Alphen a/d Rijn. Als je de zoekfunctie van het forum gebruikt, dan vindt je er heel wat! Misschien een idee voor je?

:smt006 Monique
ma, 11/21/2005 - 18:35 Permalink
ron-1

Joke,

Ik ben goed te verdoven,echter,een onsteking schijnt zelf niet zo goed te verdoven te zijn.

De wachttijden in Kerkrade schijnen 6-8 weken te zijn,ik heb begrepen als het spoed is,dat je dan moet bellen,dan kijken ze of ze je er tussen kunnen plaatsen.

Meestal is dit natuurlijk met vooraankondiging,zoals in dit geval een rkoon die toch vervangen zal moeten worden binnen 1 jaar,dit laat ik echt never nooit bij mijn eigen tandarts doen,sorry,nooit meer !!
ma, 11/21/2005 - 21:38 Permalink
joek

Tja, ROn, ik kan je wel begrijpen hoor.
Ik ga ook echt nooit meer naar die ta terug.
Heel veel succes met wat je ook besluit.
Groetjes,
Joke
di, 11/22/2005 - 07:13 Permalink
ron-1

Ik heb een uurtje uitgetrokken om alle ervaringen te lzen op bewsute website uit Limburg,ik lees alleen maar positieve dingen,ik ben zoooo blij hiermee......... :)
di, 11/22/2005 - 11:37 Permalink
de vriendin van

ik ben de vriendin van iemand die angst heeft voor de tandarts. zijn gebit is er echt heel slecht aan toe, door knarsetanden. Ik ben bang dat hij over tien jaar met een kunstgebit loopt als het zo door gaat. Hij is al jaren niet bij een tandarts geweest en ik weet dat hij ooit wel eens in amsterdam is geweest. Nu hebben we in alphen een nieuwe narcose praktijk en ik ben me hier aan het verdiepen. Ik wil graag weten van mensen die zelf ook die angst hebben, hoe kan ik dit het beste aan hem voorleggen??? :roll:
di, 11/29/2005 - 12:33 Permalink
Moon

Wat lief van je dat je je zo verdiept in tandartsen en angst!

Wat wil je voorleggen aan je vriend of aan de tandarts? (dat wordt me niet helemaal duidelijk in je bericht)
di, 11/29/2005 - 17:13 Permalink
pet

ik ben een ontzettende angsthaas en zou het liefst niet gaan maar om niet te gaan wordt het er niet beter op alleen maar slechter!!!!!!!!!!!
hoor mij nou ben pas wel 4 x geweest en elke x moet er wat gedaan worden en dan ben ik ontzettend bang maar als ik buiten kom denk ik elke x weer was ik hier nou zo bang voor kom trek je stoute schoenen aan en zeg tegen de t.a. dat je bang bent dan zal hij jou er door heen trekken weet ik zeker.

probeer het nou het is geen lolletje maar het moet om het gebit te behouden!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!1

onder narcose is mooi maar dat kan toch niet elke x als je iets moet!!!!!!!!!!
is ook niet goed voor het lichaam die narcose
di, 11/29/2005 - 19:03 Permalink
frt

Ron,

Hop, een ervaring over Alphen. Was zelf 15 jaar niet geweest en recent wat 'plamuuracties' laten plaatsvinden. 7 gaatjes, 1 totale restauratie van een kapotte kies (ik had hem zelf al afgeschreven eigenlijk), plus 1 verstandskies d'r uit.

Punten van aandacht voor mij waren:
- als het moet, dan moet het (en het moest, wegens kapotte kies)
- als je gesaneerd bent in Alphen, kun je weer 'gewoon' naar de tandarts, want je bent een stuk zekerder
- Alphen kun je daarna nog altijd achter de hand houden

Angst voor de tandarts is 1, angst voor (wakker worden tijdens) de narcose is 2. (en angst voor de rekening is 3)

Welnu, dat viel dus allemaal reuze mee. E.e.a. liep wel uit, doordat m'n voorganger niet echt wakker wilde worden (ikzelf daarna trouwens ook niet echt), maar voor je gevoel is het letterlijk in 1 seconde voorbij. Het wachten is nog het vervelendst uiteraard, maar als je punt 1 overwint door naar de narcosetandarts te gaan, hoef je niet meer bang te zijn voor 2 (weet ik nu) en die rekening die viel reuze mee. Als ik het bedrag deel door die 15 jaar, is het minder per jaar dan wat ik per maand oprook :-)

Kortom: ik ga vanaf 1 januari weer vrolijk (kuch) elk half jaar naar de tandarts (even nog een goede uitzoeken hier in de buurt, want de angst voor 'het haakje' blijft) en mochten er onverhoopt alsnog enorme drama's zijn, dan kan ik altijd nog Alphen a/d Rijn overwegen....

Dus, ron: als ik je bericht zo lees, ben je niet dramatisch bang voor de tandarts (je laat wel vullen bijv.) maar echt vervelende dingen 'liever niet'.. Nou, zo zie ik het nu dus ook. Vanaf komend jaar dus gewoon die paar gaatjes (die ik lekker toch niet meer krijg :) ) laten vullen bij de 'gewone tandarts' en de echt vervelende zaken bij de narc. Wat een luxe eigenlijk he?

Ik hoop dat je er wat aan hebt. Mocht je nog behoefte hebben aan hilarische verhalen over de narcose, dan vertel ik die graag hoor!
do, 12/01/2005 - 23:57 Permalink
ron-1

Bedankt FRT,wij zitten op 1 lijn qua tandartsgevoelens geloof ik. :lol:

Vindt het wel jammer dat ik op de site van Alphen geen 1 reactie lees van patienten,en die andere,uit Limburg een paar honderd geloof ik.....maar goed....
zo, 12/04/2005 - 19:16 Permalink
minique

Is niet helemaal eerlijk, deze vergelijking, want de Amalia kliniek bestaat al... jaren en in Alphen zijn ze geloof ik na de zomer pas gestart.
Ook hier op het forum staan wel al wat reacties van mensen die in Alphen zijn geweest.

:smt006 Monique
ma, 12/05/2005 - 09:12 Permalink
anneloes30

Ik ga morgen naar de tandarts in Alphen aan de Rijn.
Er moeten 2 verstandskiezen getrokken worden. De keer ervoor heeft de verdoving totaal niet gewerkt en heb ik vreselijk veel pijn gehad. De hele middag heb ik het spreekuur opgehouden. Ben van de narcosekamer en weer terug gesleept. Je begrijpt het, ik durf niet meer naar een gewone kaakchirurg. Een ontsteking was de oorzaak van de niet werkende verdoving en dan is er geen alternatief achter de hand op zo'n moment.

Ik laat jullie weten hoe het is geweest daar.
Vandaag heeft mijn tandarts gebeld en kan morgen geholpen worden.
Loop al een half jaar met pijnklachten, ben blij dat er nu iets aan gedaan wordt. Jullie ook veel sterkte.

p.s. Gaatjes vullen lukt me nu wel goed bij de tandarts. Deze tandarts weet mij rustig te krijgen. Hopelijk hoef ik niet al te vaak een beroep te doen op die narcosetandarts.
wo, 12/07/2005 - 16:52 Permalink
anneloes30

Ik ben net terug van de narcosetandarts. Het is me heel erg mee gevallen. Ze zijn echt heel aardig voor je. Alleen het toedienen van narcose door het infuus was wel pijnlijk. Mijn hand verkrampte. Daarna heb ik nergens last van gehad. Had het gevoel een heerlijke nacht geslapen te hebben. Was ook snel weer bij. Even wat duizelig geweest, maar nu voel ik me al weer de oude.

Het enige waar ik me wat zorgen om maak is, dat ik mijn oude pijnklachten nog steeds voel in mijn mond (gehemelte en middenonder). Hoop dat het toch echt eens weggaat. Anders moet ik weer verder het traject in. De narcose tandarts heeft geen ontsteking kunnen ontdekken en ook geen grote gaten verder. Hoop dat het naweeen zijn.

Als jullie nog iets willen weten, vraag maar.
Bedankt voor jullie medeleven!!!
do, 12/08/2005 - 18:31 Permalink
Panfluit

Hee, wat fijn zeg. Je kunt best nog even wat voelen hoor. Soms kan dat ook lijken op wat je eerder hebt gevoeld weet ik uit ervaring. Probeer lekker te ontspannen en anders een goede pijnstiller nemen voor de nacht. Weet je of de extractie makkelijk verlopen is? Als dat niet zo is kan het extra gevoelig zijn.

Hopelijk slaap je vannacht net zo goed als dat je dat vandaag hebt gedaan.

Groetjes GAbrielle
do, 12/08/2005 - 18:42 Permalink
lachebekje in spe

is er een verschil in prijs tussen alphen en kerkrade?
ik las net dat de angsttandarts in Best heel erg duur was en dat dezelfde behandeling in kerkrade onderhand 3 keer voordeliger was op dit forum.
hoe zit dat tussen kerkrade en alphen?
ik hoor het graag van jullie allemaal.
wo, 04/12/2006 - 15:42 Permalink
minique

Als ik het goed heb begrepen op dit forum moet CDC in Best het hebben van het kroon/brugwerk omdat deze kliniek is opgezet door tandtechnici. De kosten voor tandtechniek vallen daar dus hoog uit.

Kerkrade en ook Alphen zijn in feite 'gewone' tandartsen (die met narcose werken dan).

:smt006 Monique
wo, 04/12/2006 - 15:52 Permalink
lachebekje in spe

bedankt scaredycat,
zit op mijn gemak je hele verhaal te lezen.
echt super dat je die stap genomen hebt.
geeft mij ook echt hoop en weer een duwtje naar de tandarts toe.
wat is er nu precies bij jou gedaan?
hoeveel vullingen vervangen of nieuw en kronen?
dan kan ik me op een bepaald bedrag instellen.
ik zit met de twijfel kerkrade, je bent er zo lovend over en vele anderen of als de behandeling ook zo is bij alphen (en voor mij beter bereikbaar).
maarja het gaat mij vooral om de sfeer en hulp en dat ik me er goed voel.
ben jij wel eens in alphen geweest of ken jij iemand die bij beiden is geweest.
ik wil graag morgen of dinsdag het eerste telefoontje plegen.
maar zit zoals ik al zei in dubio welke van de twee.
ik heb zelf geen auto en moet dus vervoer regelen en alphen is dan makkelijk, maar is dat het waard????
groetjes :smt006
do, 04/13/2006 - 14:32 Permalink
scaredycat

bedankt scaredycat,
wat is er nu precies bij jou gedaan?
hoeveel vullingen vervangen of nieuw en kronen?

Helemaal precies weet ik het niet, maar er zijn 5 kiezen
getrokken (overal de achterste, rechtsonder ook die
daarvoor nog) en ik heb nu twee composietkronen, die zijn
zeg maar "live" geboetseerd met dat witte materiaal om te
vullen rond twee soort van pinnen die in de wortels staan.

Verder zijn er een hoop 1, 2 en 3 vlaksvullingen gedaan.
Om kort te gaan zijn er maar 5 of 6 tanden NIET behandeld.
Als je het echt precies wilt weten moet ik er mijn facturen bijzoeken...
ik zit met de twijfel kerkrade, je bent er zo lovend over en vele anderen
of als de behandeling ook zo is bij alphen (en voor mij beter bereikbaar).

Ik kan niet oordelen over de ene tegenover de andere en ik denk
ook neit dat er mensen zijn die met beide ervaring hebben omdat
ze zover van elkaar liggen.

Maar over Alphen lees ik ook lovende dingen. En je moet eraan
denken dat DE perfecte oplossing niet bestaat; wat voor mij
perfect is kan voor jou een ramp zijn, dat is heel persoonlijk.
ik heb zelf geen auto en moet dus vervoer regelen
en alphen is dan makkelijk, maar is dat het waard????

Uiteindelijk is het het zeker waard, het is een geweldig gevoel
om onbezorgd over het uitzicht te kunnen lachen en praten enzo.

Heel stom misschien, maar ik heb deze week een nieuwe
identiteitskaart laten maken en had een pasfoto nodig. Ik had
er nog wel, maar het TOCH nieuwe laten maken, namelijk MET LACH,
iets dat ik al jaren niet meer kon zonder me te schamen.
Als ik nu dta pasje zie ben ik trots dat ik er zo opsta,
nieuwe tandjes en ook meteen met bril 8)

Aangezien je geen auto hebt lijkt het mij het handigst om in
ieder geval in Alphen een intake te doen. Als het niet goed
voelt kun je altijd nog wat anders doen.

Zoals je hebt kunnen lezen heb ik ook eerst voor de
dichtstbijzijnde optie gekozen, maar omdat dat niet
prettig voelde heb ik toch gekozen 150km te reizen.
Maar als jij je in Alphen meteen "thuis" voelt is dat toch niet nodig!?
do, 04/13/2006 - 17:34 Permalink
minique

Dat wilde ik ook al schrijven: dat het goed moet voelen. Dat is zooooo belangrijk als je angstig bent.
En: wat voor jou goed voelt, kan voor een ander niet-goed voelen.

Als ik jou was, zou ik eerst eens naar Alphen gaan en eens kijken en 'voelen' hoe dat bevalt. Je kunt daarna altijd nog besluiten om alsnog naar bijv. Kerkrade te gaan.

:smt006 Monique
do, 04/13/2006 - 18:52 Permalink
lachebekje in spe

bedankt voor jullie antwoorden.
ik heb via zoeken hier heel wat verhalen nu doorgelezen en ik ga dinsdag bellen voor een intake bij alphen :-?
ieder geval bedankt dat ik hier een flinke duw in de juiste richting krijg en dat ik me verheug op een stralend bekkie :lol:
za, 04/15/2006 - 10:11 Permalink
lachebekje in spe

jajajajajjaja ik heb gebeld.
meteen om 10 uur gebeld.
het is er wel heeeeeeeeeeeeeeeeeel druk op het moment.
en ik kan pas 7 juli terecht.
maarja de afspraak staat!!!!!
hoelang zat er bij jullie tussen het bellen en de intake in alphen en hoe snel waren jullie daarna aan de beurt?
ik ben echt zo blij dat ik gebeld heb.
ga helemaal met een lach door mijn dag heen vandaag.
hahahahhahah ben al trots dat ik gebeld heb.
stap 1 is gedaan.
wil het nu allemaal te snel en kan niet wachten. :smt006
di, 04/18/2006 - 10:34 Permalink
minique

Hartstikke goed. Super van je dat je hebt gebeld en daar mag je terecht trots op zijn!

:smt038 :smt038 :smt038 voor jou!!!

:smt006 Monique
di, 04/18/2006 - 11:08 Permalink
Bange_Liesbeth

Heeeeel erg goed van je. En de wachttijd valt best mee. Ik mag vandaag voor de intake maar heb in november gebeld. Kun je nagaan. Ik laat weten hoe het was. Nogmaals gefeliciteerd met stap 1 !!!!!!
:P
wo, 04/19/2006 - 07:10 Permalink
lachebekje in spe

ik kan al in de amalia kliniek terecht op de 16de mei en dan al heel snel erna voor het behandelen dus ik heb maar ja gezegd al schrok ik er wel van.
gaat wel snel nu :smt003
wo, 04/19/2006 - 18:05 Permalink
Ilse1978

jajajajajjaja ik heb gebeld.
meteen om 10 uur gebeld.
het is er wel heeeeeeeeeeeeeeeeeel druk op het moment.
en ik kan pas 7 juli terecht.
maarja de afspraak staat!!!!!
hoelang zat er bij jullie tussen het bellen en de intake in alphen en hoe snel waren jullie daarna aan de beurt?
ik ben echt zo blij dat ik gebeld heb.
ga helemaal met een lach door mijn dag heen vandaag.
hahahahhahah ben al trots dat ik gebeld heb.
stap 1 is gedaan.
wil het nu allemaal te snel en kan niet wachten. :smt006


Ik heb ook anderhalve week geleden gebeld, ik kan 19 feb al terecht voor mij intake, heb ook wel vantevoren aangegeven dat ik snel geholpen moet worden, ik mis onderhand twee voortanden, en ik ga in juli trouwen. Mijn hele bovenkant moet eruit en ik moet aan een gebitje, is niet erg zou je zeggen, tja.. maar ik ben pas 28. Al ben ik best laat, het zit bij ons in de familie, en mijn tantes en oma hadden op hun 20ste al een gebit, haha, heb ik het toch 8 jaar uit kunnen stellen.
Geeft wel een goed gevoel hé, als je een afspraak heb gemaakt, helemaal zelf. Ik heb er anderhalve maand over gedaan voordat het tot me doordrong dat ik geen andere keuze had dan een gebit, heb dagen liggen huilen, gelukkig veel steun gehad van mijn partner, dochtertje, ouders en vrienden. Maar het blijft kloote. Hoop dat het allemaal mee valt.
Groetjes Ilse en succes hé in juli, je kan het, ik ga, dus jij ook!
za, 02/10/2007 - 21:17 Permalink